Sweet life

Friday, 15 June 2018

Putna apoteka

Nastavljajući se na prethodni post letovanje sa decom danas pišem o maloj putnoj apoteci koju je potrebno poneti na putovanje.
Kada je apoteka u pitanju nju uvek nevezano za putovanje treba imati.
Deca su nepredvidiva kao i njihovo zdravstveno stanje. Uveče legnu zdravi a samo se probude slinavi, kašlju i imaju temperaturu. Zato vam preporučujem da putna apoteka sadrži sledeće neophodne stvari:
  1. Sirup za temperaturu - ja  koristim panadol jer deca jedino njega prihvataju i lepo deluje a ima lep dozer u obliku šprica.
  2. Probiotik i rehidran- moj savet je probiotik probival cokoladni medvedici jer deca neće to shvatiti kao lekić već kao poslasticu.
  3. Octenisept sprej koji će poslužiti za dezinfekciju  koliko se dete oguli prilikom pada
  4. Vlažne maramice -preporučujemo Bambo vlažne maramice jer su bez parabena i pogodne su za decu sa osetljivom kožom
  5. Apis gola ili neki drugi sprej za grlo
  6. Hanzaplast, gazica (ne zauzimaju mnogo mesta a možda će zatrebati)
  7. Toplomer
  8. Sprej za nos ili bebisol, fiziološki rastvor, pumpica za izvlačenje sekreta
  9. Makazice, pinceta
  10. Sprej protiv komaraca
  11. Antiboptska mast
  12. Gel ili krema koju koristite nakon ujeda insekata - hiper hama gel je dobar
  13. Kapi za uši

Sve gore pomenuto može stati u manji neseserčić i veoma je lagano za nošenje. Nemojte da vas mrzi da spakujete ove stvari jer nikada niste sigurni da li će vam nešto zatrebati.
Kreme za sunčanje kao i kreme nakon sunčanja su neophodne za lepovanje kao i period kada je sunce.

Ono što svakako nosite jeste kozmetika koju inače koristite za dete kod kuće. Šampon, kupka, mleko za telo, krema za lice... Moja deca koriste kreme i kupke koje su namenjene deci koja su sklona ekcemima tako da  nam je to pod OBAVEZNO da ponesemo jer korišćenjem drugih kupki veoma brzo se vrati/pogorša problem sa kožom. Inhalator je takođe korisna stvar ukoliko vam je dete sklono kašljanju. Mi ga imamo ali ga nismo nosili na more jer sam smatrala da nam nije neophodan za kratak boravak od 10 dana. Inače ga kod kuće koristimo kada je potrebno i zaista je korisna stvar.

Putna apoteka za odrasle:
  1. Sirup ili tableta za temperatru, glavobolju, bolove
  2. Kapi za nos
  3. Sprej za grlo
  4. Fluimucil - za lakše izbacivanje sekreta
Sve ostalo možete koristiti iz "apoteke" za decu.

Monday, 4 June 2018

Letovanje sa decom

Letovanje s decom je tema o kojoj čitam poslednje četiri godine. Ono što sam zaključila ( a donekle sam tako i mislila) jeste da su iskustva različita. Onaj ko najbolje poznaje decu ste Vi!
Nije svako dete isto pa da uživa u putu od nekoliko stotina kilometara, svako dete neće provesti sate igrajući se peskom na plaži, neće svako dete slušati svaku vašu “komandu”.

Ono što se može reći za letovanje sa decom jeste da je to jedna velika avantura gde su obično mame (bar je moje iskustvo takvo ) glavni kreatori čitavog boravka na “odmoru”. Odmor u bukvalnom smislu kod nas nije stigao ni do O a kamoli do ODMOR!

Naše prvo letovanje bilo je kada su ćerkice imale 3  i 1,5 godinu. Odlučili smo se za Crnu Goru kako bi išli sa prijateljima koji takodje imaju decu ( 6 i 2godine) jer društvo je neophodno deci kao i nama odraslima.  Odlučujemo se za noćno putovanje jer naša mladja ćerka nije ljubitelj putovanja ni na par kilometara a ne na tako dug put. Vozači su tu odradili odličan posao i napravili su svega dve-tri pauze od pola sata. Da, znam da će neko pomisliti da je to velik rizik jer se vozač umori od tolike vožnje ali mi smo tako odlučili jer su vozači mogli. Stižemo pred svitanje na odredište i deca se bude. SUPER pomislila sam, ovo je za sada odlično prošlo.
A onda kreće prava avantura.

Raspakuj se, daj deci da jedu, spremi stvari za plažu. Na plažu smo odlazili kolima iako smo imali delić plaže odmah ispred apartmana. Trenutak našeg pakovanja i raspakivanja i sva oprema koju smo nosili za boravak na plaži deluje smešno. Kao da smo odlučili da tu ostanemo danima a ne samo delić dana. Ručni frižideri sa vodom, sokićima, sendvičići, keksići; čamac na naduvavanje u koji mogu da stanu dve odrasle osobe i dvoje dece, dušeci za vodu, kofice i razne čudarije za pesak i kamenčiće, brdo peškira, ležaljke... uh zaboravila sam nešto sigurno.
Kada dodjemo na plažu zauzmemo 10 kvadratnih metara 😂😂😂

Možda smo nekome izgledali kao čudaci ali mi smo voleli da se obezbedimo sa opremom.
Ulazak u vodu sa decom bila je misija. Meni nisu dale da uđem jer sam morala da budem prikovana u plićaku i da punim kofice vodom. Kada pokušam da uđem bar do kolena kreće “pesma” mlađe ćerke i da ne bi podigla celu plažu na noge ja se vraćam na svoje zadato mesto.
Posle par dana boravka odlučujemo se za neke fore i plovidbe brodićem na naduvavanje. E to nekako pali pa mogu da se bućnem  ali deca još uvek bojkotuju kupanje. Džaba smo kupovali šlaufe i misiće kada neće ni noge da pokvase a kamoli guzu 😟

Deca od prijatelja već uveliko rone i uživaju kao i oni a mi se sve natežemo nebi li osetili slanoću mora.
Ono čime mogu da se pohvalim jeste to da su na plaži imale odličan apetit. Pa, ipak se u društvu lepše jede. Bar nešto.

Popodnevne dremke smo obavljali na plaži. Uvek smo birali prirodni hlad jer je mnogo lepše nego kuvati se ispod suncobrana. Ali, te dremke nisu bile svakodnevne jer je ipak narušena neka rutina uspavljivanja.

Večernje šetnje su bile kratke jer mlađa ćerka nije želela da šeta i nije bila ljubitelj kišobran kolica koja smo dobili da imamo na odmoru.
I tako, kako smo mi inače premoreni od dnevne jurnjave po plaži šetnje skraćujemo na sedenje na obali i bacanje kamenčića u vodu. Ipak je bitno biti pored vode a ne šetati i gurati se među brdo turista koji ponekad i ne gledaju kuda idu.

Pa post je poduži a kratak rezime sledi.
1. Krenite na put kada mislite da će deci najviše prijati da se voze
2. Ponesite dosta rekvizita za dečiju igru na plaži kao i u apartmanu
3. Naoružajte se strpljenjem
4. Dosta peškira je obavezno (preporučujem peškir pončo)
5. Šeširići i papučice/sandalice
6. Putna apoteka (napisaću jedan post samo o tome)
7. Ručni frižider

Saturday, 12 May 2018

Pilates za trudnice - moja iskustva

Kako sam odlučila da nastavim da pišem ZA trudnice ponoviću jedan post od pre godinu dana.

Često i danas čujem da trudnica treba da se odmara i ne zamara nekim vežama. Još jednom ponavljam- ukoliko je sve u redu sa trdnoćom i ginekolog to potvrdi trudnica MORA da se bavi fizičkim aktivnostima.

Pozitivni uticaju vežbanja na zdravlje majke i ploda:
  1. sprečava prekomerno dobijanje na težini
  2. poboljšava fizičku kondiciju
  3. sprečava bolove u leđima (provereno )
  4. sprečava pojave otoka( noge, ruke ), poboljšava cirkulaciju
  5. smanjuje problem sa spavanjem
  6. jačanje mišića
  7. oslobađanje od stresa i sprečavanje postporođajne depresije
  8. poboljšava psihičko i fizičko stanje
  9. utiče na lakši i brži porođaj kao i oporavak nakon njega
Obe trudnoće sam provela u pilates centru i imam samo pozitivna iskustva. Zato sada svima preporučjem da probaju jer je zaista diven osećaj kada se nađete u drštvu trudnica i svi zajedno vežbate.

Moja priča
Mojoj sreći kada sam saznala da ću postati majka nije bilo kraja. Kako nisam ništa znala o tome sve mi je bilo novo i neistraženo. Šta smem da jedem i koliko, da li smem da šetam po gradu kao i do tada, da li mogu da se bavim fitnesom. Ova i još mnoga pitanja su mi se motala po glavi. Onda sam polako svakim danom nešto novo učila o tom stanju. Sve je teklo kako treba.
Već u trećem mesecu ( iako stomaka nije ni bilo na vidiku ) počela sam da osećam bolove u leđima. Sestra ( koja je inače fizioterapeut ) mi je predložila da radim lagane vežbe za leđa jer će mi vremenom biti sve teže. Poslušala sam je mada nisam bila redovna u tome. Malo samo svemu čitala i Google mi je bio od velike pomoći. Saznala sam ( što do tada nisam znala ) da postoji poseban program vežbi za trudnice u vidu Pilatesa i Yoge. JUPI.

Kao neko ko je ranije išao na pilates i yogu odmah sam se zainteresovala. S obzirom da volim intenzivnije treninge pilates mi je delovao kao odlično rešenje za moje bolove u leđima i relaksaciju. Otisla sam i raspitala se sve vezano za vežbanje.
Kako sam tada stanovala u Novom Sadu isla sam u BODY, MIND & SOUL STUDIO . Dočekala me fenomenalna instruktorka Marija sa kojom sam ubrzo postala toliko dobra da sam se osećala da se znamo ceo život. U pilates studiju pored programa za trudnice ima redovnih pilates programa, program za sportiste, program za decu i postnatal program ( vežbe nakon trudnoće ) koji sam takođe pohađala.

Pored toga što lepo vežbate, tokom treninga trudnice razmenjuju svoja iskustva vezana za trudnoću, pomažu jedna drugoj, sklapaju se nova prijateljstva... Većina časova je započinjala pitanjem " Marija, ima li neka nova beba da se rodila? " jer je bilo vežbača koji su bili na početku trudnoće kao i onih kojima je već prošao termin. Fenomenalna atmosfera je ono što mi je davalo još više snage da istrajem u svemu.
Dešavalo mi se da dođem da vežbam bez i malo snage i volje za to ali već nakon sat vremena sve se to menja na bolje.
Sve pohvale i preporuke za ovaj studio. Mogu da tvrdim da je meni vebanje u trudnoći više pomoglo nego odmoglo.

Više o pilates studiju možete videti na njihovom sajtu i  fb strani

Ukoliko neko ima pitanja vezano za ovaj program vežbi kao i o trudnoći slobodno neka pita tu sam da pomognem ( naravno iz svog ugla ).