Wednesday, 22 February 2017

Vežbanje u trudnoći

Kada smo već kod zdrave ishrane i fitnesa njih ne treba zapostaviti ni u vreme trudnoće. 
Velike su zablude da trudnica treba da jede što obimnije obroke i da za njene potrebe nisu dovoljne žitarice, voće i povrće. To NIJE istina. 
Prošla sam kroz dve trudnoće i mogu da tvrdim da ( ukoliko je sve u redu sa trudnoćom ) trudnica može zdravo da se hrani i pritom ( ukolio ginekolog odobri ) da vežba. 

Moja priča
Mojoj sreći kada sam saznala da ću postati majka nije bilo kraja. Kako nisam ništa znala o tome sve mi je bilo novo i neistraženo. Šta smem da jedem i koliko, da li smem da šetam po gradu kao i do tada, da li mogu da se bavim fitnesom. Ova i još mnoga pitanja su mi se motala po glavi. Onda sam polako svakim danom nešto novo učila o tom stanju. Sve je teklo kako treba. 
Već u trećem mesecu ( iako stomaka nije ni bilo na vidiku ) počela sam da osećam bolove u leđima. Sestra ( koja je inače fizioterapeut ) mi je predložila da radim lagane vežbe za leđa jer će mi vremenom biti sve teže. Poslušala sam je mada nisam bila redovna u tome. Malo samo svemu čitala i Google mi je bio od velike pomoći. Saznala sam ( što do tada nisam znala ) da postoji poseban program vežbi za trudnice u vidu Pilatesa i Yoge. JUPI.

Kao neko ko je ranije išao na pilates i yogu odmah sam se zainteresovala. S obzirom da volim intenzivnije treninge pilates mi je delovao kao odlično rešenje za moje bolove u leđima i relaksaciju. Otisla sam i raspitala se sve vezano za vežbanje. 
Kako sam tada stanovala u Novom Sadu isla sam u BODY, MIND & SOUL STUDIO . Dočekala me fenomenalna instruktorka Marija sa kojom sam ubrzo postala toliko dobra da sam se osećala da se znamo ceo život. U pilates studiju pored programa za trudnice ima redovnih pilates programa, program za sportiste, program za decu i postnatal program ( vežbe nakon trudnoće ) koji sam takođe pohađala.

 

Pored toga što lepo vežbate, tokom treninga trudnice razmenjuju svoja iskustva vezana za trudnoću, pomažu jedna drugoj, sklapaju se nova prijateljstva... Većina časova je započinjala pitanjem " Marija, ima li neka nova beba da se rodila? " jer je bilo vežbača koji su bili na početku trudnoće kao i onih kojima je već prošao termin. Fenomenalna atmosfera je ono što mi je davalo još više snage da istrajem u svemu.
Dešavalo mi se da dođem da vežbam bez i malo snage i volje za to ali već nakon sat vremena sve se to menja na bolje. 
Sve pohvale i preporuke za ovaj studio. Mogu da tvrdim da je meni vebanje u trudnoći više pomoglo nego odmoglo. 

Ukratko
Pozitivni uticaju vežbanja na zdravlje majke i ploda:
  1. sprečava prekomerno dobijanje na težini
  2. poboljšava fizičku kondiciju
  3. sprečava bolove u leđima (provereno )
  4. sprečava pojave otoka( noge, ruke ), poboljšava cirkulaciju
  5. smanjuje problem sa spavanjem
  6. jačanje mišića
  7. oslobađanje od stresa i sprečavanje postporođajne depresije
  8. poboljšava psihičko i fizičko stanje
  9. utiče na lakši i brži porođaj kao i oporavak nakon njega
Više o pilates studiju možete videti na njihovom sajtu i  fb stranici

Imate li bar malo volje da vežbate kada vidite da i trudnice uživaju u tome. Ne smeta im ni stomak ni 10-15 kg koje su nabacile tokom trudnoće.
38. nedelja
Ukoliko neko ima pitanja vezano za ovaj program vežbi kao i o trudnoći slobodno neka pita tu sam da pomognem ( naravno iz svog ugla ). 

Hvala što me pratite. Posetite moju Instagram i Fb stranicu

4 comments:

  1. Odličan post! Trudna mi je od brata žena i pokazala sam joj ovaj post. Mislila je da je loše vježbati za vrijeme trudnoće, ali sada je vidjela da nije.
    Zapratila sam te i nadam se da ćeš još mnogo postova napraviti sa poučnim stvarima. <3

    http://makeyourperfectstyle.blogspot.ba/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala. Kao što sam i napisala vežbanje uz odobrenje ginekologa. Naravno i da program bude prilagođen trudnici mada svake lagane vežbe su dobre. Što se tiče drugih tema uvek sam raspoložena da podelim svoja iskustva. Već sam pisala dva posta vezano za to pa možeš pogledati u arhivi novembar i postove Biti roditelj #1 i #2.

      Delete
  2. Milana draga, ja sam ti u prethodnom postu rekla da ti se dicim i da ti cestitam na tome sto si mama dveju devojcica, a sto pored toga, izgledas fenomenalno. Post je vrlo zanimljiv, iv erujem da ce koristiti mnogim buducim mamama. Uzivala sam citajuci.

    Gotičarka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala. Trudim se da povremeno pisem i o nekim temama koje slabije vidjam po blogovima a ujedno i da budu interesantne i korisne. Uvek sam tu i da piesem o onome sto mi neko predlozi. Pozdrav

      Delete